Tweetle

12 Haziran 2012 Salı

çocuksun sen ve bu dünya sana göre değil.


Ahmet Telli' nin bir şiirini hatırlatıyor bu fotoğraf bana. 
-Çocuksun Sen-
.....
Bir bulutun peşine takılıp gittiğimiz yer
Okyanus diyelim istersen ya da sen söyle
Batık bir gemiyim orada, seni bekliyorum.
Upuzun bir sessizliğim, fırtınalar patlarken
Gövdem köle tacirlerinin barut yanıkları içinde 
Ve gittikçe acıtıyor yaralarımı tuzlu su.
Çocuksun sen, büyümek yakışmazdı hiç.
Gülüşünün kokusuyla yeşerdi bu elma ağacı
(soluğunun elma kokması bundandı belki)
Bir elma kokusuna tutundum düşerken
Sallanıp durmaktayım, bir saatin sarkacı
Nasıl gidip geliyor gidip geliyorsa öyle.
.....
Çocuksun sen, ve bu dünya sana göre değil.

6 yorum:

  1. Çektiğin bir fotoğrafı şiirle ilşkilendirmenden keyif aldım. Bu birliktelik hep hoşuma gitmiştir. Kurgulama yeteneğim olmasa da.

    YanıtlaSil
  2. kız çoduğu gerçekten çok şeker...
    öyle masumki...
    dünyadan haberi yok...
    suçsuz...
    günahsız...
    paylaşım güzeldi...
    kocaman sevgiler...
    takiptetim...
    side beni izlemeye alırsanız seviniirm...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. bana Nazım Hikmet bir şiirini hatırlattı bu foto

    KIZ ÇOCUĞU...

    Kapıları çalan benim
    kapıları birer birer.
    Gözünüze görünemem
    göze görünmez ölüler.

    Hiroşima'da öleli
    oluyor bir on yıl kadar.
    Yedi yaşında bir kızım,
    büyümez ölü çocuklar.

    Saçlarım tutuştu önce,
    gözlerim yandı kavruldu.
    Bir avuç kül oluverdim,
    külüm havaya savruldu.

    Benim sizden kendim için
    hiçbir şey istediğim yok.
    Şeker bile yiyemez ki
    kağıt gibi yanan çocuk.

    Çalıyorum kapınızı,
    teyze, amca, bir imza ver.
    Çocuklar öldürülmesin
    şeker de yiyebilsinler...

    YanıtlaSil
  4. beğenilmesi beni çok memnun etti. teşekkür ederim :) yeni yeni fotoğraflarda, ve şiirlerde buluşmak üzre..

    YanıtlaSil
  5. merhaba bayışıdm çok gzl bir blog
    bende beklerim bloguma takipteyim sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar,
    Bloger dünyasına hoş gelmişsiniz.
    Çocuksun sen şiiri,fotografla daha bir anlam kazanmış.Diğer fotograf'larınıza da baktım.Hepsi de birbirinden anlamlı ve güzeller.
    Emeğinize yüreğinize sağlık.
    İnşallah toplum olarak gelecekte çocuklarımıza daha temiz ve nezih bir dünya bırakabiliriz.

    YanıtlaSil

Takip et: @fotorafsand Tweetle